onsdag 2 januari 2013

Ögonplastik

Hemma igen efter en tur till sjukhuset.
Jag har varit hos ögonplastikkirurgen.
Mitt ena ögonlock och ögonbryn hänger ner och har senaste året börjat hänga ner så mycket över ögat att synen blir störd. Det kommer och går och är extremt när jag är trött eller måste anstränga mig vid tex bilkörning. Det är visst väldigt vanligt även detta när man har eds.
Ögonkirurgen tittade snabbt på ögat och konstaterade att det var klart att jag kunde få detta gjort via landstinget. Det är själva ögonbrynet som ska lyftas upp lite.
Men han skulle först höra med plastikoperationen om dom kunde göra detta, i så fall går de in uppe vid hårfästet och fixar det. Om inte dom gör det blir det ett snitt jäms med ovankanten av ögonbrynet.
Jag kommer att göra detta vilken metod det än blir, jag har hellre ett litet ärr än ett hängande öga.
Dock är väntetiden ganska lång.

Nu är det skönt att vara hemma igen, och jag har klarat av att gå utan kryckan hela dagen också! Skönt även om det känns rejält i höfterna att jag gått en bit!

Nu en kopp kaffe och fixa middag!

Inga kommentarer: