fredag 11 januari 2013

Om dagens barn och sjukgymnastiken

Det gick sådär lite halvbra med Lokes och Telmas sovning. Telma vaknade till redan vid halv nio igår kväll och kom och ropade på mig med snutte och docka i famnen.
Jag bäddade ner henne bredvid mig i soffan och där somnade hon om.
När jag gick och lade mig senare bar jag upp henne i hennes säng igen och där sov hon sen hela natten.
Loke kom över till min säng strax före midnatt. Men det gör ingenting, hvudsaken att de somnar i rimlig tid i sina sängar.

I morse var det upp tidigt och göra mig och skolbarnen i ordning. Jag skulle till sjukgymnasten klockan åtta.
När jag satt i väntrummet loggade jag in på instagram och kikade lite. Förbryllade såg jag några gilla på ett kort som jag lagt upp, men inte kände igen...



Jag klickade på kortet och fattade...



Telma låg och spelade på min telefon igår medan jag städade i deras sovrum... Fotot föreställer uppenbarligen en bit av Telmas knä, hennes sänggavel och en hylla i deras rum.
Det ska börjas i tid!

Hos sjukgymnasten gick det väl som vanligt. Träningsprogram för höfterna med gummiband och jag ska visst gå med kryckan en halvtimme om dagen oavsett om jag tycker att jag behöver det eller ej. För att träna upp de muskler som jag använder då.
Svårt att motivera sig eftersom jag bokstavligen avskyr den där kryckan.
Men, är det nu artros som hon tror i höften så är det antagligen inget man kan göra något åt på mig så det är väl lika bäst att vänja sig vid den där förbannade kryckan.

Hej och hå.
Nu ska jag sätta fart med lunchen!

Inga kommentarer: