tisdag 12 mars 2013

Vems bord ska jag ligga på?

Idag försökte jag ringa till ortopedmottagningen för att höra hur det går med min kallelse.
Jag ringde på morgonen. Och en telefonsvarare sa att de inte kunde ta emot fler samtal idag. Jag ringde om och försökte komma till telefonsvararen där man kan lämna meddelande om man inte har knapptelefon, men även den var det samma svar på. Vi tar inte emot fler samtal.

Jag fick ett lätt psykbryt, letade reda på telefonnumret till Elisabethsjukhuset i Uppsala, ringde för att höra om man kunde få komma till deras ortopeder.
När jag förklarade mina problem och sa att jag hade EDS lade sköterskan ifrån sig luren för att rådgöra med några kollegor.
Efter ett tag kom hon tillbaka med svaret att de troligtvis inte kunde hjälpa mig, överrörliga leder och höfter var inte riktigt deras bord.
Jag sa att det är ju inte ens en riktig ortoped som har undersökt mina höfter än, man vet ju aldrig, det kan ju vara något som de ser på en gång som kan fixas?
Men nej, hon trodde inte att det var någon idé att jag kom till dem.

Vems jävla bord ska jag ligga på då???!!!

Ingen kallelse kom med posten idag heller.

Less.





1 kommentar:

Monica sa...

Ring 30 minuter innan de öppnar så finns det tid kvar på telefonsvararen. En del öppnar upp telefonsvararen tidigare än utsatt tid. Blir riktigt ledsen när du blir så illa behandlad. Så ställ klockan i morgon och ring igen. Kram!