tisdag 23 april 2013

Caputt!

Tisdag.
Jag gick och lade mig jättetidigt tillsammans med småbarnen igår och tittade på film.
Påfrestningarna från röntgen gjorde att värken bara tilltog i höften och hela benet så jag ville bara krypa ur min egen kropp på kvällen.

Jag klarar fortfarande inte av att virka på grund av mina värdelösa fingrar heller så det kryper i hela kroppen på mig.

Idag bär det av mot stan igen.
Jag ska till arbetsterapeuten på eftermiddagen och jag ska möta upp min snälla mamma utanför stan på hennes jobb, så tar vi hennes bil in till sjukhuset och hon hjälper mig med Telma.
Skönt att jag slipper köra genom stan själv, det blir så ontjobbigt med kopplingen.

Igår fick jag hem journalkopior som jag beställt. Från handkirurgen där jag opererade mina fingrar, och ortopeden som har opererat mina höfter tidigare när jag var ung.
I alla journaler står det att jag har en uttalad generell ledlaxitet som verkar tyda på en sjukdom som påverkar hela kroppen.
Dessutom står det i ortopedens anteckningar från nittiotalet att det troligen inte var en klassisk snapping hip jag hade utan att "caput" glider inne i höftleden. Och caput är väl höftledens kula?
Så man listade ut de problem jag har idag redan då tydligen.




Ha en fin dag!

1 kommentar:

Monica sa...

Japp det är din höft. Intressant att de noterade det redan då. Bra att de har skrivit det i journalen. Inte alla rapporterar avvikelser. I min journal står det med att slemhinnan är skör så den går sönder när man känner på den och att jag har missbildningar både i fascia och i ledband.