fredag 12 april 2013

Höftoperation eller vad??

Fredag.
Enligt vädret ska det regna så långt man kan se efter idag så jag och Telma passade på att vara ute på förmiddagen.
Jag fick henne till att prova koftan som jag virkade färdigt igår och den satt perfekt!



Jag har lagt upp fler bilder på min virkblogg, virkstagram.se.

Annars har jag mest tagit det lugnt idag, suttit och virkat på nästa projekt.
Jag har försökt att förflytta mig mer utan krycka, men det går inge bra. Fy fasen, det glappar så i höftlederna att det känns rent läskigt att gå!

Idag fick jag konstigt nog en ny kallelse till ortopeden på akademiska.
I slutet av maj.
Förbryllande eftersom jag har en tid där på onsdag, och i denna kallelse som kom idag står det att jag ska träffa den ortoped som jag träffade i höstas, han som sa att har man eds är det bara att gilla läget, ingen ide att hålla på med undersökningar, ortoser eller operationer, han som jag uttryckligen sa ifrån om att behöva träffa igen.
Med kallelsen låg också ett flera sidor långt frågeformulär, men frågor som ska besvaras inför en höftoperation(!).
Jag förstår ingenting? Är det en operationstid jag har fått?
Det låg också en inbjudan med till informationsträffar för "höftpatienter".
Jg försökte ringa till ortopedmottagningen för att få veta vad detta handlar om, men jag hann inte på deras telefontid.
Mycket märkligt.

Nu ska jag hoppas på att Telma vill sova middag en stund, för det skulle jag också vilja. Åtminstone få ligga och vila en stund!

5 kommentarer:

Eva H i Metbäcken sa...

Ja det låter nästan som om en höftop. är på G för din del iom den där kallelsen. Det är nog inte en op.tid du fått utan ett förberedande möte inför en kommande op och då ska du ha med dig det ifyllda frågeformuläret till detta möte.
Men ring och kolla på måndag eller så avvaktar du till på onsdag när du ändå ska dit till den andra ortopeden och hör med honom/henne. Låter nästan som något gått om varann i hanteringen.

Här väntar vi på 10-15 cm snö som de säger ska komma ikväll/i natt... VILL INTE HA!!!
Kram

Monica sa...

Gå på båda tiderna annars brukar de meddela om de avbokar. Formuläret fyller du i så de kan bedöma ifall en operation blir aktuell. Allt för att underlätta. Ibland kan det vara så att en ortoped gör bedömning och en annan opererar men det är olika. Ibland gör de två olika utlåtanden tyvärr men stå på dig.

Jag skulle inte få fixa min handled utan bara få göra diagnostisk titthålsoperation. Sen fick jag byta handkirurg eftersom de jobbar med återbudstider på Sös då kötiden är mer än ett år. Han blev förvånad över att jag skulle bara få göra diagnostisk titthålsoperation. Men han fixade min hand för det var ordentligt skadat där inne.

Lycka till nu <3

mumari.com sa...

@Monica, jag vill då verkligen inte att en ortoped som jag blivit rejält oense med och anmält till patientnämnden ska operera mig. Han har inte ens signerat sina journalanteckningar om mig sen i höstas... Men jag ska kolla med den jag ska träffa på onsdag vad det handlar om.
Angående operation så är jag väldigt tveksam, det ska vara höga odds för att jag ska bli bättre om jag ska våga. De övriga operationerna jag gjort har endast gett mer värk...

Monica sa...

@mumari.com,
Håller med dig helt men ville bara förklara hur de tänkte. Håll dig till den nya men ta med dig blanketten dit :)

Kan tipsa om att min handled som opererades i december är redan lax igen. Helt otroligt vad fort ledbanden tänjs ut.

Anna sa...

Men herregud så söt hon är! En riktig liten sessa <3