onsdag 1 maj 2013

Valborg

God morgon första maj.
Det är strejk idag. Kroppen.

Igår startade jag ju dagen hos sjukgymnasten.
Ett pratbesök. Hon kollade vad som stod om den senaste röntgen som blev så misslyckad, såklart såg bilderna normala ut.
Vi pratar mycket om hur jag ska hantera vardagen. Det är skönt att prata med min sjukgymnast, hon är den av all vårdpersonal som jag känner mig närmast.

När jag kom hem gav jag mig fan på att jag skulle hinna klart med min döskallesjal, och det blev jag. Mycket nöjd med den blev jag också!



På kvällen skulle vi bort på middag och valborgsfirande hos min svägerska och jag skulle göra potatisen till middagen. Sex kilo hasselbackspotatis.
Fy fasen. Jag har svårt nog ändå att skala potatis till middag åt bara min familj.
Men envis är jag och satt på en pall vid diskbänken och skalade och skar. Tillslut mer låg jag över diskbänken och skar hasselback.

Kvällen blev mycket trevlig med många barn och vuxna och god mat.
Jag körde så det blev inget dricka för mig och det var lika skönt det.
Men jag hade sån sinnessjuk värk att jag hade svårt att orka vara social. Det gick liksom inte att skjuta undan värken så sista delen av kvällen låg jag på soffan med barnen och tittade på film.
Det kändes lite ledsamt att vara så maktlös över min kropp. Att inte orka.
Vi kom hem strax efter midnatt. Alla somnade på en gång men jag har inte sovit mycket, och jag gick upp vid sju även om Telma fortfarande sover.
Förbannade värk. Jag hoppas den vill ge med sig lite under dagen, det verkar bli fint väder idag!

1 kommentar:

Bellas värld sa...

Snyggt !