onsdag 17 juli 2013

Onsdag

Igår kväll ringde chefen för vårdcentralschefen upp. Sköterskan jag hade pratat med på telefon igår hade berättat för henne om mitt samtal.
Chefen var väldigt tillmötesgående och förstående och ville reda upp detta.
Och hon tog allvarligt på läkarens slarv och attityd. Det ska inte gå till så här och hon kommer själv att göra en avvikelseanmälan mot läkaren. Vad nu detta innebär.
Hon ska också undersöka varför obehöriga går in i min journal. Missförstå mig rätt nu. Jag tycker i de allra flesta fall att det är jättebra när jag ser att läkarna läser min journal, jag skulle bli väldigt fundersam om läkare som har hand om mig INTE brydde sig om att läsa igenom den. Men personer som inte har med mig att göra, som dessutom råkar vara kurator och inte bara jobbar med något administrativt och därför kan ha haft anledning att halka in i min journal, det känns aningens olustigt.
På torsdag när jag ska till sjukgymnasten ska jag också knacka på hos chefen så vi får träffas tyckte hon.
Det känns bra att hon tar tag i detta även om jag fortfarande känner mig rosenrasande bara jag tänker på den slöa läkaren jag varit till, som jag gav en chans igen trots att hon upprepade gånger betett sig så här mot både mig och min man.

Idag blir det annars en annorlunda dag. Jag blir helt ensam hemma! Barnledig! Min mamma kommer och hämtar barnen för att ta med dem på en utflykt. Så konstigt det kommer att kännas! Vad ska jag göra då? Ligga på soffan och titta på tv och äta chips?
Mamma frågade faktiskt om jag ville följa med, men jag orkar inte och sa faktiskt det för en gångs skull, annars brukar jag för det mesta låtsas att jag orkar.

Jag ska unna mig en låååååång dusch utan barn som rycker i handtaget.
Apropå dusch så har jag börjat med "balsammetoden" för mitt hår. Det har hamnat i sån obalans och blivit fett! Jag har aldrig haft fett hår, alltid torrt och spröjsigt, så jag behövde göra något.
Efter fyra dagar med balsammetoden (som går ut på att man tvättar håret med endast balsam och undviker vissa ämnen i stylingproduktr) så är mitt hår lent som silke, men väldigt fluffigt. Även det kan bli bättre om jag håller strikt på metoden.


20130717-083946.jpg

2 kommentarer:

andrea sa...

Ja sådär ska det inte gå till.Hoppas det går bra i dag.

Monica sa...

Vad glad jag blir att de tar tag i det :)