tisdag 16 juli 2013

Var säger man upp sig?

Jag blir så trött, irriterad och förbannad!
Förra måndagen var jag ju på läkarbesök som började mindre bra.
Läkaren skulle bland annat prata med dietisten om hon kunde få skriva ut näringsdryck till mig tillfälligt, och hon skulle skriva remiss till någon instans som kan gå djupare in på mina magproblem.
Hon sa att hon hade några timmar redan samma eftermiddag som hon kunde ägna åt det och sen skulle hon höra av sig till mig.

Jag hörde inget på hela förra veckan. Och inte denna vecka. Och ändå så påminde min sjukgymnast läkaren om vad hon skulle göra i förra veckan.
Jag har koll på min journal genom Mina Vårdkontakter på nätet. Efter alla missar som har skett genom åren med mig så vill jag hålla koll.

Idag, nästan en och en halv vecka efter läkarbesöket så har läkaren fortfarande inte journalfört någonting om mig. Inte ens dikterat. Jag ser att en remiss är skriven inom vårdcentralen.
Jag ser också att någon form av kurator/psykolog som jobbar på min vc men som jag aldrig har träffat har varit in titt som tätt och rotat i mina journaler.

Så jag ringde till växeln.
Sköterskan jag pratade med blev också förbryllad över att ingenting har journalförts och inga av de väsentliga remisserna har skickats.
Nu är läkaren jag träffat sjukskriven tills nästa vecka då hon går på semester.

Så, till att börja med fick jag ett nytt läkarbesök hos en ny doktor jag aldrig träffat. Och eftersom läkaren jag var till inte har journalfört något måste jag återigen dra allt från början och hoppas på att den nya läkaren kan ta vid och slutföra. Och jag fick bara en kort läkartid.

Jag frågade också vad det var för remiss som låg inom vc, och det var till dietisten.
Sen frågade jag vad vårdcentralens kurator har med mig att göra eftersom hon går in i mina journaler. Sköterskan hade ingen aning men hon har ingen rätt att gå in.
Det känns olustigt.
Varför?
Min ordinarie läkare skickade en remiss till denne kurator i mars detta år, men den avvisade hon eftersom jag har kontakt med närpsykiatrin i samband med min adhd-medicinering (vilket inte har något som helst att göra med anledningen till att jag fick en remiss till kuratorn, det var mer för att jag skulle få hjälp och stöd i alla jävla sjukvårdshärvor).

Just nu är jag så arg och less så jag kokar. Jag orkar inte!
Alla jävla läkare och remisser hit och dit!

På det har jag så förbannat ont i korsryggen så jag blir kräkfärdig. Det trycker och ilar och drar nere i ryggen så magen vill vända sig ut och in och jag har fått ömma knölar i korsryggen.

Som sagt. LESS!

Var fan säger man upp sig?

4 kommentarer:

Monica sa...

Se till att det anmäls. Personen i fråga kan faktiskt bli polisanmäld och bli av med sitt leg. Kolla med den som är chef där eller med Socialstyrelsen vart du kan vända dig. För djävligt tycker jag.

Malin sa...

Ibland önskar man att man hade en privatläkare som man visste man alltid kunde lita på!!
Ta några 100 nya andetag,, så får du lite ny energi!
Kram fr bohus

Johan S sa...

Hepp. Du, jag har en 30-40 flaskor Fortimel näringsdryck som jag fick över när jag hade magtrassel förra året och rasade i vikt. Hjälpte faktiskt bra för att få ordning på magen igen. Du kan få dom om du vill prova? Bara att maila/messa så kan jag svänga förbi med dom när jag har vägarna förbi. Mvh Johan S

mumari.com sa...

@Johan S, du är så snäll så jag blir rörd! Du har mail!