måndag 12 augusti 2013

Änglakanin vill flytta hemifrån

Efter mycket velande hit och dit, jag har bestämt mig för att sälja den senaste Ängel-Kaninen.
Jag har lagt ner oerhört mycket jobb på hennes kläder.
Hon är sydd i linnetyg och har broderade ögon och broderad nos i en fin gammal broderitråd som jag tror är spunnen av lin.
Hon har en cremevit skir klänning med spets och knappar i livet som går att knäppa upp. På ryggen av klänningslivet sitter små vingar fastsydda.
Under klänningen har hon mamelucker i samma färg med spetskant.
På fötterna har hon små ballerinatofflor som jag har virkat.
Alla kläder går att ta av och på och hon är olekt.


20130812-181707.jpg

20130812-181715.jpg

20130812-181727.jpg

20130812-181736.jpg

20130812-181749.jpg

20130812-181801.jpg

20130812-181827.jpg

Med tanke på hennes kläder som jag har sytt med många detaljer så väljer jag att sätta ett ganska högt pris. Jag har funderat och funderat angående detta och pratat med ett par vänner om detta.
Jag har svårt att värdera saker jag själv har gjort.

Hon kostar 500:- + eventuell frakt, annars får hon inte flytta hemifrån utan får stanna i Mumaribo där hon föddes.

Ps: Telma frågade vad hon heter och jag berättade att hon heter Sally!

4 kommentarer:

Monica sa...

Ja det är många timmars arbete bakom. Hoppas lilla kaninen får ett hem snart :) Hade köpt den om F-kassan hade varit lite generösare med pengar men jag får 4000 mindre än tänkt :(

Sofie sa...

Jag tycker du borde ha ett högre pris!! Hantverksmässigt tror jag nog du lagt ned mer i tid än va du tar betalt för. Säg 5h blir de bara 100kr/h + materialkostnad.
Nä när man är duktig hantverkare som du ska man ha lön för mödan!
Den är sjukt fin och är värd mer :-)

mumari.com sa...

@Sofie, haha, ja, det är fler som har sagt det. Jag är den som skäms när jag tar betalt. Sen är det ju tyvärr så att hantverk sällan lönar sig. Denna kanin med kläder tog ett par dagar allt som allt att göra och kunde jag ta timme på det skulle den göra mig smått rik ;)
Och tack ^^

Monika sa...

Åh herregud vad söööt ! Älskar hennes små söta tofflor/ballerinaskor. Maj gadd vad duktig du är :)
Hoppas hon får ett fint hem där hon trivs.
kram