torsdag 8 augusti 2013

Pyssel, finfrämmande och läkarsvar

Igår var det en ganska lugn och skön dag med lite småpyssel.
Jag sydde klart kläderna till Kaninpappan. Inte lätt eftersom jag faktiskt var urusel på syslöjden i skolan och bara fick en etta.
Som vanligt så återanvände jag gamla kläder, och kunde på sås sätt ta tillvara på knappslån på en skjorta som Loke hade när han var liten.


20130808-085642.jpg

20130808-085717.jpg

20130808-085757.jpg

Sen gick jag och Telma ut och klippte av lite vattenskott från plommonbusken, raka och fina kvistar, de satte jag i en liten mjölkflaska på verandan och limmade fast pärlor på med limpistolen.


20130808-085935.jpg
Det ser mer effektfullt ut mot kvällen när ljusslingan lyser upp pärlorna.

En skylt som jag målade för ett par år sedan hängde jag upp på ytterdörren också, istället för en vanlig välkommenskylt.


20130808-090059.jpg

På eftermiddagen fick vi finfrämmande av bästa Rådjurs-Hanna och hennes små barn. Hon hade med sig fikakorg med hembakt sockerkaka och hemlagad saft!


20130808-090302.jpg

20130808-090310.jpg
Och jag fick sniffa liten bäbis.


20130808-090348.jpg

20130808-090358.jpg

Jo just ja, jag var ner på vårdcentralen och lämnade ett prov också igår.
Då sprang jag på en läkare som tagit emot remissvaret på ultraljudet av magen. Hon passade då på att berätta svaret för mig; Det visade ingenting, inga avvikelser, allt såg helt normalt ut.
Det kanske låter konstigt när jag säger att jag suckade lite och sa att jag inte hade räknat med att man skulle hitta något, men jag hade hoppats på att man skulle göra det så man kunde veta hur man skulle få bort mina magkramper.
Läkaren förstod det, men nu var det så att inget syntes och det skulle jag ändå vara glad för.

När jag kom hem loggade jag in och läste i min journal. Klickade fram remissen från ul.
Jag blev lite förvånad när det ändå stod att de hittat en "polyp i gallblåsan". En liten en, men ändå.
Och läkaren jag pratade med har skrivit det i en anteckning, att den kanske inte är av betydelse, men att de skulle avvakta svar på provtagningar innan de frågar vidare hur de ska göra med polypen.
Jag uppskattar om de berättar sånt för mig, även om de inte tror att det har med magkramperna att göra.

Men det är väl som det brukar med vården.

Idag ska vi åka till stan, jag ska på läkarundersökning igen, för andra saker, klippkort på sjukan.
Sen ska vi hämta hem Loke också!

3 kommentarer:

Mamma till 4 ungar♥ sa...

Lycka till hos läkaren idag!
Fina bilder!!

Susanne Ideskär sa...

Har läst din blogg ett tag , tycker du verkar vara en underbar person . Positiv trotts alla krämpor tror själv på att man klarar sig längre på att ej gräva ned sig . Även om man känner för det ibland . Vad fint du syr , så gulliga de är kaninerna. Kram

Monica sa...

Får man gå på sykurs hos dig? Det där med syslöjd har jag gett upp för länge sen. :)