tisdag 13 augusti 2013

Tisdag

Hej och hå vad tiden går och liten blir större!
Imorgon fyller vår Loke sju år.
Idag var vi och köpte den sista presenten till honom.
Svårt att hitta på något bra tycker jag som egentligen anser att redan har på tok för många leksaker!


20130813-203300.jpg
På eftermiddagen var jag hos sjukgymnasten.
Hon kikade på mitt knä.
Trots att mina knän varit i stort sett problemfria så var knäskålarna tydligen väldigt mycket lösare än vad de är på en normal människa.
Hon klämde och kände, jag var visst svullen bak i knävecket och öm där. Jag förklarade också vad som samtidigt hände med foten när knäet gjorde så där vansinnigt ont, att det var som något drog från knäet ner till utsidan av foten och gjorde ont. Och efter det har jag haft svårt att vinkla upp foten.
Hon trodde att knäskålen gått ur led, eller delvis ur led, och då kan en nerv och sena som är fäst vid knäskålen bli lite skadad och påverka ända ner i foten på precis det stället.
Hade knäskålen gått ur led på en normalrörlig människa hade det blivit betydligt större skador, men eftersom min är så lös ändå blir det inte lika dramatiska följder.
Inte så mycket att göra åt mer än att försöka förebygga att det händer igen, tänka på hur jag sitter och rör mig och inte stå på knä.
Hon tyckte att jag borde ha knästöd för att stabilisera knäskålarna och hon var nästan förvånad över att detta inte hänt tidigare.
Jag har lindat knäet med ett stödbandage nu och hoppas att värken ger sig i det snart.

Medan jag var hos sjukgymnasten skickade jag ut mannen i skogen för att plocka lite kantareller, och när jag kom hem gjorde jag västerbottenpaj och sallad till middag, perfekt till kantarellerna!

1 kommentar:

Monica sa...

Stort grattis till Loke :)

Det finns bra knäskydd som håller knäskålen på plats. Finns även i mindre varianter som inte är så klumpiga. Tråkig skada. :( Var rädd om dig.