måndag 23 september 2013

Domedag

Jag borde ha anat att det där vackra höstmorgonkortet jag knäppte på väg till bilprovningen nästan antydde "domedag".


20130923-103925.jpg
Tvärförkyld med hjärndimma och en känsla av en plåtburk över huvudet tyckte jag nästan att besiktningskillen sa att bilen var värdelös.
Det blev såklart ombesiktning, tre saker, spindelleder och såna där jobbiga avgasvärden. Besiktningskillen beklagade sig så mycket för min skull att jag absolut fick en känsla av att bilen borde kastas eller så blir jag ruinerad av att laga den.
Men det positiva var att det inte fanns någon rost och den tydligen bromsade "som en dröm".

Mosig i skallen kom jag hem och började kolla vad reservdelar kostar. Just nu har jag svårt att begripa vad jag läser, men som de verkar så blir det ingen dyr historia att laga bilen, bara lite jobbigt. Det kanske var mer synd om besiktningskillen som såg allt i svart.

Nu har jag bäddat ner mig och Telma på soffan. Hon är lika förkyld som jag men har ändå hundra gånger mer energi och jag skulle ge vad som helst för att hon skulle sova middag med mig en stund.
Hoppas denna förkylning ger sig snart!

2 kommentarer:

Monica sa...

Ja tänk om man kunde få de små liven att ta det lugnt och vila.

Bilar lever sitt egna liv och pajar när man minst önskar det. Men det ska väl funka att byta delarna så rullar den nog fint igen. :)

Krya på dig nu. <3

::Ulle:: sa...

Men vad fasen, vi lever våra liv helt parallellt, haha. Min jäkla bil gick inte heller igenom idag.
Vi fick avslag på skolskjuts till dottern och jag har varit på två VC-besök. TRÖÖÖÖTT! Livet är inte helt kul just nu... :/ Kram till dig och kämpa på!! <3