tisdag 24 september 2013

Färdigvirkad mössa!

Eftesom jag ligger sjuk och inte orkar göra så mycket har jag passat på att virka. Det går utmärkt att "liggvirka" ;)
För ganska länge sedan hittade jag ett mönster på Raverly som jag föll för. Det såg ganska svårt ut så jag har dragit mig för att testa det men när jag väl satte fart var det enklare än jag trodde!
Alatariel hat heter det.
Det tog ett par dagar innan mössan var färdig och jag virkade i dubbel tråd Drops Lace.

I originalmönstret är mössan virkad som en baggymössa, men jag ville ha den tight, så jag gjorde lite små ändringar efter hand.




Ja, jag var tvungen att sudda lite på mitt förkylningströtta ansikte..

Roligt att virka ett mönster som var lite mer avancerat, något att bita i! Och jag gillade verkligen flätmönstret på mudden!

1 kommentar:

Monica sa...

Snyggt! :)