fredag 20 september 2013

Fredag

Den här veckan har inte varit min vecka.
Igår fick jag mitt recept på Concerta förnyat, och jag behövde hämta ut det på en gång eftersom jag tog den sista tabletten jag hade hemma igår morse.
Så på eftermiddagen åkte jag ner till apoteket.
Och fick veta att just min styrka inte fanns i lager och var slut hos leverantören(?).
Det behövde beställas med osäker leveranstid.
Jag fick panik och såg de närmasta dagarna fulla av kaos framför mig!
Så jag försökte ringa till min mottagning för att höra om de kunde ändra receptet till lägra styrka gånger flera för att det skulle bli samma dagsdos. Men läkaren hade gått hem för dagen och de kopplade mig till psykakuten istället. Kändes lite märkligt eftersom jag inte var i behov av akut psykisk hjälp direkt.
De kunde inte heller hjälpa mig, men ringde faktiskt tillbaka senare på kvällen och talade om att de ringt runt till apotek i närheten och fått veta att min medicin fanns i lager på sjukhusapoteket i Uppsala.
Så imorse kastade vi oss i bilen och åkte dit, jag och mannen.

Och när vi ändå var i stan och jag ansåg mig ha rätt att unna mig något så gick vi in på mediamarkt och köpte en apple-tv.


20130920-140705.jpg

Jag tror att det här kan bli bra! Jag håller på att utforska funktionerna och testar Netflix och Viaplay. Undrar vilket som är bäst?

3 kommentarer:

Annika sa...

Vi har en Apple-tv i sovrummet och Netflix som vi använder mest på den tv:n....funkar hur bra som helst. Har dock inte provat Viaplay, men det kanske blir i framtiden.

Ha det så gott och ta hand om dig!!

Monica sa...

Puh! Jobbigt när medicinen tar slut. Kram!

Cissi Lofterud sa...

Vi har en apple tv sen ett tag tillbaks, har bara testat netflix och youtubefunktionen än så länge men är mkt nöjd! Älskar att den är så liten. Den är egentligen så fin att den kunde få stå framme men nu är den gömd bakom tv:n (som alltså är platt och sitter på väggen...tänk att den kan vara så liten att den får plats där bakom!) Vi har inga synliga sladdar till tv och kringutrustning alls, jag älskar det! Enda nackdelen med apple tv:n måste vara att fjärrkontrollen är så extremt liten att den hela tiden försvinner ;)