lördag 21 september 2013

Lördag

Det var väl på tiden att vi fick lite förkylningar här i Mumaribo? Det har ju varit rätt så lugnt med det trots skolstarten.
Men igår kväll blev Telma supersnorig och rosslig, och jag vaknade med sjukt ont i halsen imorse.
Men ingen ligger i feber i allafall så det får man vara tacksam över.
Jag och Telma har bara tagit det lugnt inne idag och jag har passat på att lära mig en ny virkteknik efter ett engelskt mönster.
Första provlappen gjorde jag i tildagarn, men det blev för stumt och tjockt tyckte jag för det ska bli en mössa.


20130921-192758.jpg
Så jag började om från början i dubbelt Drops Lace.
Det ser ganska avancerat ut men när man väl gjort några varv så förstår man hur det ska upprepas!

Nu väntar en kväll i soffan med tända ljus och kanske en film!

Inga kommentarer: