fredag 6 september 2013

Fredag

Och dagarna dom går.
Igår höll vi oss hemma hela dagen efter en natt med dålig sömn, Telma vaknade och grinade flera gånger på natten, varför vet jag inte. Dagen igår fortsatte med en ilsken och trilsk Telma.
Jag virkade. Det är min terapi det.
Igår blev det en ny trekantssjal, älskar såna och de går ju att variera i oändlighet.
Nu gjorde jag en riktigt chunky variant med en tråd merino från Rowan och en tråd Malabrigo Sock i lila-plommonnyanser. Höstligt.
Oh så varm och supermjuk den blev!


20130906-135717.jpg
Att hålla sig varm om hals och axlar kan ersätta en jacka eller tjocktröja på hösten.

Idag var jag och hälsade på en kär vän. Det var längesen och vi hade mycket att prata om.
Efter det hämtade jag upp Loke på skolan och nu ligger jag mer eller mindre däckad på soffan.
Orkar inte hålla mig upprätt.
Hoppas det går att vila bort så maken slipper fira ännu en helg med en dötrist fru.

3 kommentarer:

Monica sa...

Den blev så fin :)

Stina sa...

Hej! Herregud vad fint du virkar!! Blir inspirerad att börja jag med! :) hittade din blogg av en slump när jag googlade på vita blodkroppar, då min sons läkare sa att han hade låga halter av dessa. Såg att det varit likadant för din kille. Tänkte bara kolla om de hittade någon orsak till varför han hade så och om de steg sedan? Ha en fin kväll!

mumari.com sa...

@Stina, hej och tack så mycket :) jo, ang min sons vitablodkroppar så gick vi på kontroller och tog blodprov regelbundet under någon månads tid. Och de steg till normalt igen, någon orsak hittades egentligen inte. Det kan bli så efter virus och förkylningar, men han hade inte varit förkyld. Hoppas din som mår bra!