måndag 16 september 2013

Måndag

Så blev det måndag och ny vecka igen.

I lördags kom jag iväg på kräftskivan trots allt.
I min enfald trodde jag att jag kanske skulle må lite bättre i kroppen "om jag bara kom igång lite".
Så en välkomstdrink och en öl till maten.... ...nej, det gick inte, hjälpte inte, orkade inte. Jag bet mig i läppen, kände mig så ledsen för att jag inte kunde dra fram partyhumöret ur bakfickan. Det var mycket trevligt ändå, och jag älskar ju kräftor!

Annars har vi inte gjort mycket i helgen.
Jag har distraherat mig och min värk med att lära mig ett nytt sätt att virka på. Det är så roligt att lära sig något nytt!

Broomstick Lace har jag lärt mig att virka!

Ett armband har jag gjort i ett lite glansigt garn med sötvattenpärlor som knappar.

broomstick

broomstick lace

SONY DSC

 

Och här har jag börjat på en tubhalsduk i mohair:

SONY DSC

 

Nu måste jag ta tag i ite vettigare saker, som att ringa till sjukresor igen och se om det blivit ordnat så att jag får åka taxi till Karolinska imorgon!

1 kommentar:

Monica sa...

Oj vad fint du har gjort. Hoppas det fixade sig med sjukresan.