torsdag 3 oktober 2013

nervös och stretchig?

Ujuj, idag är jag alldeles nervös.
Mellan klockan fem och sex ikväll kommer jag att få ett telefonsamtal från den amerikanske kirurgen som är expert på tarlovs cystor.
Jag kan läsa och förstå engelska bra, och skriva begripligt, men prata engelska! Herregud det blir en katastrof! Jag börjar alltid blanda in svenska ord och haka upp mig!
Jag har skrivit ner lite frågor och sånt att ha framför mig när han ringer iallafall.

När jag var hos doktorn igår så pratade vi lite generellt om eds och hur jag är påverkad av det. Jag insåg att jag fortfarande inte vet vad som är normalt eftersom jag alltid varit så här.
Det jag mest undrar över är huden. Har jag övertöjbar hud?
Mina olika läkare är osäkra på huruvida jag har klassisk eds eller hypermobil eds.
Jag har de flesta drag från huden som tillhör klassisk eds, så som skör hud och breda ärr, stygn som skurit igenom huden och lämnat långa streck efter sig mm.
Men töjbar? Jag vet inte? 

Tunn är den illafall och jag kan dra ut den och lysa rätt igenom den, men det kanske alla kan?
 

4 kommentarer:

Malin sa...

Haha! Jag var så klart tvungen att prova att dra lite i huden:) Det ser nog ungefär likadant ut på mig som inte har eds. Inte så mycket på kindbenen dock, men det beror kanske mer på hur man är skapt?

Monica sa...

Huden varierar ju från person till person. Jag har nästan ingen övertöjbar hud på kindbenen. Normalt är max några cm. Jag gissar på att du har klassisk EDS eftersom större leder hoppar ur men man kan tydligen ha blandad EDS. Hur är det med bedövning? Funkar det normalt? Du har nog berättat men jag har glömt.

Oroa dig inte för samtalet. Det kommer gå bra.

Anonym sa...

Hoppas det går bra,oroa dig inte.Sån hud har jag med me min eds det jobbiga nu är ögonen och munnen som gör så ont :( har ditt detta gått bort ? Kram Andrea

Anonym sa...

Använder du mycket otroser ? Kram Andrea