fredag 11 oktober 2013

ovant

Hur lång tid tar det att vänja sig vid att vara helt ensam?
Jag har haft småbarn hemma i sju år i stort sett varje dag, det här är ovant.
De tre stora i skolan och Telma på dagis.
Det är dessvärre ett sjå att få iväg henne till dagis, inte för att hon inte vill dit, utan för att lilla bestämda fröken har starka åsikter om hur hon ska klä sig. Hon vill inte förstå att det krävs varma kläder om man ska vara ute hela förmiddagen.
Efter en halvtimmes illbråk var hon färdig att åka.

Jag och mina kära djur ligger på soffan nu. Kan man få sämre samvete? Jag borde göra så mycket, passa på. Och det är just vad jag brukar göra de få gånger jag är helt barnledig. Men inte idag.
Min huvudvärk är bättre idag, värken i kroppen desto sämre. Maken tyckte jag skulle passa på att vila. Så jag försöker och hoppas att en värktablett lugnar ner värken som gör att det är svårt att slappna av. Jag är obehagligt alldeles skakig i nacken och ryggmärgen känns för kort.

Men om jag vilar nu så kanske jag får lite städenergi innan barnen ska hämtas.


Det går förresten hur bra som helst med Lilla Lo som var så skygg i början. Nu är hon busig till tusen och törs röra sig ganska obehindrat i huset. Hon leker till och med med Bob om hon får sitta på en stol och tassboxas med honom.
 

1 kommentar:

Monica sa...

Förstår att det e ovant att inte ha barnen hemma.

Funderade på din huvudvärk. Har läkarna några förslag på vad det kan vara?