torsdag 10 oktober 2013

torsdag

Och dagarna dom går.
Igår var Telma själv på dagis, jag lämnade henne klockan nio och hämtade halv tolv. Då hade hon ätit där också.
Inga problem alls, hon är så duktig och förstår ju när man förklarar.
Som en i personalen sa; Tänk om alla barn hade hunnit fylla tre när de skolas in på dagis, så mycket lättare för alla det skulle vara då.
Och jag kan inte annat än hålla med, en ettåring har inte samma begrepp, att förstå att de lämnas för en stund och sen blir hämtade igen.

Idag ska Telma vara på dagis mellan 9-13. Det blir några timmar för mig som jag faktiskt blir helt ensam, så konstigt. Jag har sällan bara mig själv att se efter!

Igår fick jag förresten stora nojan över Telmas hår som liksom förtrollar alla för att det är så långt, ner till rumpan går det nu.
Tänk om hon skulle få tag på en sax på dagis och klippa av det!! Eller tänk om ett annat barn skulle klippa av det!
Jag blev alldeles svettig bara jag tänkte på det! Telma fick plastsaxar av mig när hon fyllde år, såna som man absolut bara kan klippa i papper med. Men nog försökte hon tugga i håret med plastsaxen också.
Hemskt ytligt av mig att oroa mig för att hennes hår ska råka ut för en olycka på dagis!
Igår lyckades jag i alla fall övertala henne att vi skulle göra en fläta, jag tänkte att det tar längre tid att klippa av en sådan med en barnsax.


 Nu är det dags att få ordning på kläder och sånt, det spöregnar ute, men eftersom det är fokus på utelek på dagis så kan det mycket väl tänkas att de är ute hela förmiddagen ändå, så regnställ på!
Det får bli många lager på lager idag, jag har beställt ett fleecefodrat regnset till Telma, men det har inte kommit än.
Det är förresten inte bara Telmas kläder jag måste ha koll på. Tänk att jag fick ropa tillbaka två typ oförstående tonåringar från busshållsplatsen och tvinga på dem jackor.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så kul det går bra :) Kram Andrea

Anonym sa...

Låt tösen ha håret hängande fritt, det går väldigt lätt att klippa av en fläta. Min kära make gjorde det på tjejen som satt framför honom i ettan.
Hoppas du får en stunds avkoppling med alla barn på skola och dagis, njut även om det är jobbigt
Kram /Monica