tisdag 1 oktober 2013

Träna att umgås

Lite social träning nu när det är lugnt och barnen sover.

Det kommer inte helt av sig själv, Lilla Lo tittar på mig och undrar om detta är tryggt och säkert, och Bob tittar på mig och frågar om han verkligen måste ligga stilla?


 Det är ändå fantastiskt att dessa båda varelser lyssnar på mig och litar på mitt omdöme och sätter sina spontana instinkter åt sidan.
Bob har lite svårt att förstå att Lilla Lo faktiskt blir rädd om han försöker busa som han gjorde med Franke, att det måste få ta lite tid och att han måste vara lugn och långsam.
Men faktisk, Lilla Lo spann nästan hela tiden.

Jag tänker att det här måste tränas fram, annars blir det lätt en katt och råttalek och Bob kommer i all välvilja jaga efter Lilla Lo så fort han får chansen och då springer hon såklart.
 

2 kommentarer:

Monica sa...

Har varit i Halmstad hos min moster så jag har missat några dagar. Men ååååh... har du skaffat en liten kisse? Lilla sötnos <3 <3 <3

Anonym sa...

Så söt :) Hoppas allt är bra med dig ? Kram Andrea