tisdag 11 februari 2014

Lilla Härvan

Kors i taket liksom, ett till inlägg på samma dag!
Jag måste bara stoltsera lite.
Efter middagen satte jag mig vid spinnrocken igen för att tvinna ihop det lilla nystanet till ett garn. Jag vet inte riktigt var det heter på svenska eftersom det mesta som har med garn och stickning att göra läser jag på amerikanska sidor, men på engelska heter det ply.
Så, jag har alltså gjort en liten härva med ett 2-plied garn.
När man spinner garn spinner man motsols. När man spinner ihop det till två trådar gör man det motsols och då liksom gifter sig de båda spunna trådarna med varandra och slutar korva sig.

Mitt garn blev inte så jättemånga meter, men detta är ju fortfarande på övningsstadiet.
Och det är väldigt ojämt i tjockleken.
Men så här ser min lilla härva ut!

Nästa mål är att spinna tunnare och jämnare och framför allt mer lösspunnet garn.

När jag tittar på min lilla härva, som förövrigt ska få bada imorgon och hänga till sig, så känner jag mig både lite stolt, och lite förfärad. Klarar jag verkligen av att lära mig att spinna så fint som jag vill ha det?
Är det möjligt?

1 kommentar:

Monica sa...

Oj du ska vara stolt över din härva :) Hur många i din ålder spinner garn? Ha en fin kväll :)