tisdag 11 februari 2014

Övning ger färdighet!

Hohoo så skojigt!
Jag fick tag på en stor bunt kardad ull från en bekant och jag hämtade det i förmiddags.
Ivrig satte jag igång att försöka spinna.
Hujeda mig vad svårt det var!
Jag mixtra en hel del med att ställa in drivningen på spinnrocken. Sen blev jag gråhårig.
Sen fixade jag det!
Inte allt för jämt, men ändå! Jag var faktiskt på väg att ge upp, innan jag upptäckte av en slump att jag trott att drivsnörena funkade tvärt emot vad jag trodde. Det är någon slags dubbeldrivning och man justerar så ett snöre driver allt och ett annat bromsar spolen. Typ. Tror jag.
Det funkar iallafall.
Nu är nästa steg att tvinna ihop två spunna trådar till ett färdigt garn.




2 kommentarer:

Cobra sa...

Var försiktig bara, tänk på hur det gick för Törnrosa!! ;-)

Monica sa...

Wow säger jag bara