måndag 10 februari 2014

Ullbröllop

Ja, ull-bröllop har jag fått veta att jag och mannen firar idag.
Sju år har vi varit gifta och vi som är världsmästare på att fira under pompa och ståt överraskade varandra med rosor.
Och jag har fått världens finaste halsband.
Det kommer från Lilla Lisa Design/Gamla Sara.

Ända sen jag såg ett sånt här halsband för några år sedan på Zornmuseet så har jag varit kär i det och nu hänger det om min hals!

Annars har vi haft sjukstuga senaste dagarna. Loke och Telma har varit förkylda.

Och appropå ullbröllop, det var en vän som upplyste mig om det idag, och det blev ett roligt samanträffande, för igår köpte jag mig en gammal spinnrock!
Och inte till prydnad.
Jag har funderat över det där med att spinna garn ett tag, och när jag såg en spinnrock på loppisen i Gysinge igår så kunde jag inte låta bli att köpa den!
Den ser riktigt gammal ut och det står Hjulbäck på den.

När jag köpte den hade jag inte den blekaste om hur man använder den, men med hjälp av google och youtube har jag lyckats lista ut det och jag har provtvinnat ett redan färdigt restgarn.
Jag beställde ull igår och kan knappt bärga mig tills jag får hem det. Jag vill prova nu!
Jag är så ivrig så jag nästan skulle kunna gå ut och hämta lite rockwool att testa med, kunde ju bli garn till ett par varma sockor :D

1 kommentar:

Monica sa...

Grattis till er stora dag :)

Vad spännande med spinnrock. Du får berätta hur det gick för jag har aldrig testat.