lördag 15 februari 2014

Lördag

Lördag på spinneriet liksom!
Det går bättre och bättre att spinna garn, och det är så roligt!
Igår gjorde jag en stor härva av den vita ullen som jag blev riktigt nöjd med.

Och idag testade jag den färgade ullen jag köpt. Den var annorlunda, jag tror den innehöll alpacka. Den var silkeslen och redan kammad i ett smalt band, så man kunde bara dra isär det i lagom tjocka remsor att spinna.
Det var så enkelt att det nästan kändes fuskigt, nästan lite tråkigt. Den vita ullen fick jag jobba lite med.
Men den blev otroligt mjuk! Och fina färgskiftningar!

Jag hade bara 50 gram av denna så det blev en liten härva.

Jag har tänkt beställa en rulle med kardad finull. Den vita ullen jag har är lite stickig så jag vill ha en vit mjukare ull.
Som jag kan färga själv.
Jag har beställt Kool Aid från USA. Det är ett slags saftpulver som man blandar till en dricka, och man kan även färga garn med det!

Det ska bli riktigt spännande att testa!

Men nu har spinneriet stängt för kvällen, strax får vi besök av våra vänner Ove och Sandra ^^

Inga kommentarer: