måndag 17 februari 2014

Vårlikt

Vilken fantastisk vårlik dag det har varit idag!
Solen har varit framme och värmt hela dagen.
Efter lunch körde jag ut ungarna som har sportlov att leka på tomten, och jag satte mig på verandan och höll ett öga på dem.
De ville inte gå in i första taget, så jag hämtade ut min lilla spinnrock och tvinnade färdigt ett garn.
Min femte härva. Klappar mig stolt på huvudet, för nu börjar det likna något!
Efter tvätt fick den hänga i solskenet på verandan och torka.

Åh vad jag längtar tills det blir vår på riktigt nu!

Helgen som har varit har vi haft främmande av Sandra och Ove och sedan igår av svärföräldrarna.
Mycket trevligt.

Och denna vecka går jag i vänans tider. Jag har beställt lite saker till min nyfunna hobby. Nödvändiga saker som en garnnystare (först försökte jag övertala maken att konstruera en hemmagjord, men när jag sa att de fanns att köpa för 199:- så ville han inte alls bygga en), och jag har beställt en stor rulle finull som inte ska kännas stickig, och två färgade intressanta mindre rullar med ull.
Hohoo så skojigt!

Hoppas min glädje över detta kan mota bort förkylningen som kryper sig på. Ont i halsen. Vill INTE bli mer förkyld!

1 kommentar:

Anonym sa...

Saven stiger.